Alla inlägg under oktober 2013

Av Trotzig - 27 oktober 2013 13:04

Idag är det söndag Gud va helgen har gått fort.

hade en toppen mysig lördag var i Malmö och hälsa på Marie och Micke och fick se deras fina hus dom köpt .

Jätte fint var det och vi fika ute i trädgården och de kändes lite konstigt att va där .

Jag hade med mig arm länken till Maries son jätte grym vart den på han ja gjorde en grövre länk som vart riktigt bra på han. 

Och ja har fått en till sÅn beställning fick lite panik av att ja har inte så de räcker till en arm länk till 😩 men de löser sig.

Vi beställde nytt silver igår ska bli så kul att komma igång igen när de kommer nu i veckan.

Ja börjar bli riktigt nervös imorgon så ska Mike komma till min praktik och vi ska lära mina kollegor lösningsfokus ska bli kul men ja e nervös så ja ska kolla lite och läsa lite så ja kan visa dom att ja kan detta imorgon.

Idag är det söndag så ja ska till länken 14.30 de e rätt skönt att komma ut lite snacka lite och dricka kaffe och äta kakor spela lite biljard . 

Jag vart glad när vi fick länken tidningen i fredags och ett fint kort på mej och fina ord om mitt 30 års kalas ja ska klippa ut det och rama in det och sätta upp det.

Jag har mått lite sådär senaste veckan vart mycket i huve de blir så ibland och de går i 300 ibland om allt och ingenting just då hatar ja att ha ADHD ja försöker dölja mycket av mina svårigheter för folk och stänger munnen ibland och stänger in mej och de blir kaos ibland och ja får alltid höra att jossan varför berättar du aldrig för oss , säg allt som snurrar i skallen till personalen och ja säger oftas att ja vet inte vad ja ska säga för de är kaos i skallen och svårt att förklara allt som snurrar.

Jag ska försöka hoppa in i duchen och göra mej klar för länken sen blir de att plugga lösningsfokus efter länken..

ha de bäst alla 

Av Trotzig - 15 oktober 2013 16:29

idag så har ja bara tagit de lungt ja hoppa ac idag och har istället stickat på min mössa shit de tar tid... Tycker ja stickar och stickar och har kommit halvvägs nu....

men men de händer lite iallafall ja prata med min nya handläggare på af och vi ska ha möte på fredag hon, Gaby,fk och min kp Rina men hon är sjukskriven så ja hoppas Kirsten kan va med. 

Jag fick reda på en grym cool grej idag av Gaby min praktik plats har bokat in hassela den 28 och dom ska få en heldag med lösningsfokus snacka om coolt. 

Jag vart jätte glad att dom faktist har boka in dag och allt och att dom vill lära sej lösningsfokus de ska bli riktigt kul. 

Jag ska kolla lite i mina anteckningar så ja kan visa dom att ja kan det till 200% 

smart är det mat jag ska börja göra mej iordning för att åka till länken i Höör ikväll.

De e som mitt andra hem typ. Jag träffar nyktra och drogfria vänner och vi dricker kaffe och äter kakor el bulle och pratar om allt och ingenting. Vi brukar oxå spela biljard. 

för er som inte vet så e det kamratföreningen Länken de finns lite överallt i Sverige. vi är en kamratförening som hjälper och stöttar folk som vill leva nyktra drogfria gör massa roliga grejer bl.a Biljard turneringar, firar högtider som jul, nyår , midsommar och gåsamiddagar. Vi åker på länkensdag och har lite olika träffar runt om och umgås. 

Dom har en kursgård /behandlingshem hvidehus som man kan åka till på utbildningar eller bara vara där på lite semester. 

De e super fint och lungt och skönt där de e det inte på de hemmet ja bor på här är de alltid nån som gapar och skriker 

men men ja håller mej på min kant så slipper ja bli inblandad i massa.

Nu måste ja göra mej iordning ha de bäst alla 

Av Trotzig - 14 oktober 2013 17:10

Tjo jag har nu en ny blogg igen då den andra kunde ja Inte lägga in bilder!

men ja ska ju alltid krångla till det så kan de gå när man vill att de ska gå fort.

jag vet inte vad ja ska skriva jag tänkte att ja ska börja blogga igen då min gamla blogg kommer ja ej ihåg lösenordet på typiskt mej...

Men men som alla vet så bor ja på ett hem i Höör bott där nu i 2 år ja skulle vara där Max 6 mån jag fick behandling istället för LVM.

Jag är bostadslös och är kvar på hemmet tills Hörby kommun fixat ett boende på hemmaplan . 

Jag behöver rätt mycket stöd eftersom ja har ADHD som gör hela min värld upp och ner ibland.

Jag har gjort förändringar i mitt liv senaste året ja trodde aldrig att ja skulle komma så här långt. 

Ja börja på ett ställe som heter work for you i lund dom hjälper folk med ADHD att få praktik/jobb. 

Helt underbara människor träffa ja där som ja har kvar i mitt liv. 

Dom hjälpte mej att söka till en utbildning Hassela movement barn och ungdomscoach. 

Jag kriga mej igenom 8 veckors utbildning med underbara nya vänner och ja har fina diplom ja ska skriva mer om det senare.

jag hamna med en grym kille Robert på Kirseberg fritidsgård där vi gjorde våran 3 mån praktik de var kul och spännande och rätt tufft ibland men med massa stötning av Marie och Hassela och bästa Robert så fixa vi det.

jag skriver mer om det sen ja sitter på ett café i Höör och väntar på bussen knappt nå batteri .

ja ska försöka uppdatera allt som hände i min adhd värld ha de bäst alla ❤️❤️❤️

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Halv galen tjej som lever i 300 km.
En blogg om vardagen med en hjärna som har ADHD

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards