Direktlänk till inlägg 1 augusti 2014

1år äldre

Av Trotzig - 1 augusti 2014 12:55

Jag var igår med träffpunkten på allsången i Trollsjön Eslöv och de var bröderna Rongedal vi hade picknick och hade det mysigt och ja fick ett program av en Vänn där och så när de var utlottning på nr på allsångshäftet så var de mitt nr ja höll på att få en hjärtinfarkt och nervöst så gick ja upp på scen och första pris en grill för över 1000kr så nu har ja en stoooor grill så de e ju perfekt eftersom ja bjudit hem länken på söndag på korv och tårta så nu har ja min lilla lila grill som e pytteliten mot den andra grillen vilken kväll de var asså ja var så glad och vi hade det så trevligt vi sjöng och ja träffa på hemmet var kul o se dom och så träffa ja på L och de var kul och se han de har hänt lite sen vi gjorde slut och han kände bröderna Rongedal så jag fick ett kort på dom en perfekt dag med grill och mys hos leffe och sen allsången.. Idag så blir man 1 år äldre 31 år haha men ja känner mej som 20 . Jag och Marie har gjort tårtor till söndag och så var vi på möte med soc om att cilla ska bli min kp på utsidan och de känns bra att hon blir de.hon har haft mej sen dag 1 på hemmet och vi har haft våra bråk vi har rykt ihop så vi nästan har slagits men hon har alltid stått kvar. Hon har funnits där när min värld rasar samman. Hon känner mej bäst av alla de e hon och Marie och Kirsten som känner mej bäst. Jag försöker få soc att dom ska godkänna att ja får ha djur i lgh min dröm e att ja ska ha en hund från hundstallet jag har hittat en jätte fin hund en Jack Russel tror ja skulle må bra av sällskap el en liten katt men helst en hund. Ja fick pressent av mamma o pappa 1000kr till en hund el katt ? ja mår toppen och ja njuter av livet ja har gjort fint i rabbaten 2 palmer och 2 liljor e planterade och så har ja 2 bromelia blommor ja tror ja slagit mej i huvet ja har aldrig brytt mej om att ha fint hemma el planterat nå blommor nu så e ja så nöjd av att de e fint här hemma och vem vet de kanske e för ja blivit 30 år och vuxen . Jag har ju min adhd som stökar till det ibland ja har aldrig haft ro att sitta still el att plantera el rensa i rabbaten de brukar bli halvdant för ja tappar motivationen mitt i allt men denna gången kors i taket så har ja fått grejer gjort . Jag tycker de e jobbigt på kvällarna o nätterna av att de e tomt i lgh ja e så vann vid att ha folk runt mej hela tiden och folk som kollar till mej minst 2 gånger per natt. Ja får panik ibland av att ja tänker för mycket ja vaknar flera gånger per natt i panik av att ja tror de ska börja brinna el att de ska åska och slå ner i huset massa sånt och ja får spel på att varenda gång en traktor el lastbil el buss kör förbi så hackar antennen och de e skit störigt ja får dampanfall på det..... Dom glömde ju att sätta in antennuttag i lgh när dom gjorde den men ja har sagt till soc om det för ja har boxer och kanaler ja betalar för och ja kan inte se nån kanal utan att de hackar.... Nä nu ska ja sätta mej på trappan och dricka kaffe och njuta av min fina trädgård så ha de bäst alla och kom gärna förbi om ni e i Hörby

Bromelia

Bromelia

Mina fina liljor

1 tårtan

Andra tårtan

Grillen ja vann

Jag och bröderna Rongedal

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trotzig - 9 februari 2015 19:31


Ja då var de måndag igen, ny vecka och nya utmaningar. Jag har fått svar från kommunen om att plugga på distans i sthlm. Dom gav mej avslag på den. Dom har tydligen inte fått pengar till studier utanför kommunen än. Men dom trodde att dom skulle få...

Av Trotzig - 22 januari 2015 10:02


Hej var ett tag sen ja skrev . Som vanligt så kommer massa annat i vägen när ja varit på väg att skriva lite . Men men de har hänt en massa grejer . Jag fick reda på innan jul när ja trodde de var min sista dag på fritids så fick ja en glad överaskn...

Av Trotzig - 30 oktober 2014 15:04

jag glömmer bort att uppdatera bloggen i vanlig ordning så har jag varit på väg att skriva men så kommer de nått annat i vägen.... Men men de har hänt lite sen sist. Jag har haft min familj på besök och vi hade så mysigt vi umgicks och så var vi med ...

Av Trotzig - 11 augusti 2014 20:11

Jag börja jobba förra veckan de e slut på slappedagar nu e det tbx till rutiner och struktur igen och förra veckan var lite små seg efter 4 v semester då ja typ har bott i min solstol hela dagarna . Jag har varit lite nervös hur de kommer bli i höst ...

Av Trotzig - 24 juli 2014 20:48

Jag har haft nästan 3 veckor ihop med familjen. De har varit dom bästa 3 veckorna på länge ja mått så kanon bra. Ja har nästan vant mej med att ha mamma och Tyra nära mej och idag så åkte dom ifrån mej hem till Sthlm igen och de känns tomt här i lgh....

Presentation

Halv galen tjej som lever i 300 km.
En blogg om vardagen med en hjärna som har ADHD

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards