Alla inlägg under februari 2014

Av Trotzig - 7 februari 2014 19:43

Var ett tag sen ja skrev ja har haft fullt upp med annat.

Jag har fullt ös på praktiken ja försöker passa in och göra ett bra jobb.Ja har pysselgrupper som är jätte kul att ja har många barn som vill vara med just nu så har vi gjort snögubbar i frigolit dom e verkligen duktiga ja har varit riktig imponerad av deras kreaktivitet .Ja älskar mitt jobb ja älskar att jobba med barn och ungdomar ja tror ja hittat mitt drömjobb .

Ja ger 200% alltid och är helt död när ja kommer hem och ja sover halva dagen efter jobb helt sjukt men så är det.De händer inte så mycket annat i mitt liv jag har varit i en liten svaka sista tiden ja har sovit dåligt på nätterna ja vaknar flera gånger på natten i panik vet inte varför ja tror de kan bero på att ja tänker för mycket ja har mycket i skallen som snurrar ibland. Ja har ju tagit bort 2 medicin tider som ja tror ja skrivit om innan och ja vill egentligen ha tebax min 08 ritalin för ja tycker ja e mycket tröttare på morgonen än ja varit innan även fast ja e helt död innan medicinen börjat verka men ja vart arg på läkaren som ja inte fick prata med utan han sa att han tycker inte jag ska ha tebax 08 medicinen och ja vart sne och sa hur fan vet han hur ja mår , vad ja känner han fråga inte ens mej utan prata med nathalie sjuksyrran och ja pallar inte tjafsa med dom mer om de utan ja håller henne på avstånd istället.

Ja har mycket med länken just nu ja var på 3 årsmöten förra veckan ja e ju inte en tjej som trivs att sitta pålånga möten då ja blir rastlös och tappar fokus efter ett tag 1 timme kan ja någorlunda fixa.

Ja vart vald till att vara revisor med en annan ja har aldrig varit de innan så de ska bli kul och se hur de går till.

Sen så sitter ja som represetant för hörby i skåne distriktet så de ska bli spännande och de e kul att träffa tex folk från eslöv och landskrona som man inte ser så ofta förutom när de e nå länken jubeleum eller länkens dag och kongress mm , sista årsmötet var i hörby min hemma förening och ja vet inte vad ja ska säga vi har lite frågetecken efter grejer som hänt och ja vart lite ledsen när vi diskutera att vi kanske inte överlever detta året. Vi kommer ha det tajt med ekonomin problem med att kunna betala 1års hyra. 

Ja tycker de e jätte tråkigt att höra detta och ja har faktist hållt mej så här länge tack vare bla länken som stöttat mej och jag har varit på länken varje nyårsafton dom sista åren och haft det jätte trevligt.

Jag har funderat mycket och ja får se hur de blir om vi kommer till de som absolut inte ska hända att vi måste lägga ner föreningen men de tar ja nå annan gång .

Ja blir förvirrad av detta ställe ibland min kp har vsrit sjukskriven sen i sept typ och helt plötsligt kommer hon tebax och ja fick reda på idag av elina som ja har släppt in mer och mer när vi har haft samtal och ätit lunch ihop varje fredag att hon om 2 veckor ska börja på hennes gamla schems dvs att hon jobbar dag, kväll helg ibland som dom andra gör och ja fattar ingenting om ja ska ha min kp ja hade innan hon vart sjukskriven eller om ja ska ha den som ja har nu.fast ja kan ju säga att den kp ja har nu e kanon shema mm fungerar och ja kan prata med henne om allt men sånna här grejer gör mej förvirrad när ingen kan ge mej raka besked om hur de ska bli men men ja vet inte vad ja ska säga.

Ja e glad att ja bor i ett rum i trådgården slipper allt konstigt folk i huset ja e där inne när ja tar min medicin och äter sen så är ja nere i mitt för ja pallar inte med folk.

Ja tänker på en grej ja snacka med elina om att ja inte vågar ta hit vänner för ja skäms för att ja bor med folk som har sina problem pratar med väggar folk som gapar och skriker och är 3 år i dkallen mm hon sa att om folk kommer hit så behöver vi inte va i huset utan kan ta ute vägen till mej och att personalen kan komma ut med fika mm ja visstevinte det för de e ingen som sagt de på snart 3 år ja varit här och ja tänker att ja vet inte om ja vågar ta hit folk ändå fast ja vill det för att folk kan bli rädda när dom får se hur min vardag här är med allt konstigt folk.

Ja e typ den enda på detta ställe som gör grejer ja har fina diplom fråk en utbildning som förändra hela mitt liv, ja har praktik som ja åker till 3 dagar i veckan i sommras pendla ja till malmö till praltik varje dag. Ja kommer ihåg när ja börja på hassela ja gick upp kl 6 varje morgon och kom hem vid 18.30-19 Tiden varje dag och ja kriga igenom mej det utan att klaga.

Ja försöker att ha fastq rutiner och struktur i min vardag för att fixa dagarna och ja blir stressad och de blir kaos när saker o ting bryter grejer på shemat då blir hela min värld upp o ner.

men men ja kolla på en intressant dokumentär igår på 2an ja hatar adhd de handlar om barn med adhd från danmark man får följa med i deras vardag med familj i skolan mm mycket intressant ja kände igen mej och ja även såg vissa grejer med endel barn på mitt jobb som har adhd nä nu vet ja inte vad ja skriver om ha de bäst  alla 

Av Trotzig - 7 februari 2014 19:43

Var ett tag sen ja skrev ja har haft fullt upp med annat.

Jag har fullt ös på praktiken ja försöker passa in och göra ett bra jobb.Ja har pysselgrupper som är jätte kul att ja har många barn som vill vara med just nu så har vi gjort snögubbar i frigolit dom e verkligen duktiga ja har varit riktig imponerad av deras kreaktivitet .Ja älskar mitt jobb ja älskar att jobba med barn och ungdomar ja tror ja hittat mitt drömjobb .

Ja ger 200% alltid och är helt död när ja kommer hem och ja sover halva dagen efter jobb helt sjukt men så är det.De händer inte så mycket annat i mitt liv jag har varit i en liten svaka sista tiden ja har sovit dåligt på nätterna ja vaknar flera gånger på natten i panik vet inte varför ja tror de kan bero på att ja tänker för mycket ja har mycket i skallen som snurrar ibland. Ja har ju tagit bort 2 medicin tider som ja tror ja skrivit om innan och ja vill egentligen ha tebax min 08 ritalin för ja tycker ja e mycket tröttare på morgonen än ja varit innan även fast ja e helt död innan medicinen börjat verka men ja vart arg på läkaren som ja inte fick prata med utan han sa att han tycker inte jag ska ha tebax 08 medicinen och ja vart sne och sa hur fan vet han hur ja mår , vad ja känner han fråga inte ens mej utan prata med nathalie sjuksyrran och ja pallar inte tjafsa med dom mer om de utan ja håller henne på avstånd istället.

Ja har mycket med länken just nu ja var på 3 årsmöten förra veckan ja e ju inte en tjej som trivs att sitta pålånga möten då ja blir rastlös och tappar fokus efter ett tag 1 timme kan ja någorlunda fixa.

Ja vart vald till att vara revisor med en annan ja har aldrig varit de innan så de ska bli kul och se hur de går till.

Sen så sitter ja som represetant för hörby i skåne distriktet så de ska bli spännande och de e kul att träffa tex folk från eslöv och landskrona som man inte ser så ofta förutom när de e nå länken jubeleum eller länkens dag och kongress mm , sista årsmötet var i hörby min hemma förening och ja vet inte vad ja ska säga vi har lite frågetecken efter grejer som hänt och ja vart lite ledsen när vi diskutera att vi kanske inte överlever detta året. Vi kommer ha det tajt med ekonomin problem med att kunna betala 1års hyra. 

Ja tycker de e jätte tråkigt att höra detta och ja har faktist hållt mej så här länge tack vare bla länken som stöttat mej och jag har varit på länken varje nyårsafton dom sista åren och haft det jätte trevligt.

Jag har funderat mycket och ja får se hur de blir om vi kommer till de som absolut inte ska hända att vi måste lägga ner föreningen men de tar ja nå annan gång .

Ja blir förvirrad av detta ställe ibland min kp har vsrit sjukskriven sen i sept typ och helt plötsligt kommer hon tebax och ja fick reda på idag av elina som ja har släppt in mer och mer när vi har haft samtal och ätit lunch ihop varje fredag att hon om 2 veckor ska börja på hennes gamla schems dvs att hon jobbar dag, kväll helg ibland som dom andra gör och ja fattar ingenting om ja ska ha min kp ja hade innan hon vart sjukskriven eller om ja ska ha den som ja har nu.fast ja kan ju säga att den kp ja har nu e kanon shema mm fungerar och ja kan prata med henne om allt men sånna här grejer gör mej förvirrad när ingen kan ge mej raka besked om hur de ska bli men men ja vet inte vad ja ska säga.

Ja e glad att ja bor i ett rum i trådgården slipper allt konstigt folk i huset ja e där inne när ja tar min medicin och äter sen så är ja nere i mitt för ja pallar inte med folk.

Ja tänker på en grej ja snacka med elina om att ja inte vågar ta hit vänner för ja skäms för att ja bor med folk som har sina problem pratar med väggar folk som gapar och skriker och är 3 år i dkallen mm hon sa att om folk kommer hit så behöver vi inte va i huset utan kan ta ute vägen till mej och att personalen kan komma ut med fika mm ja visstevinte det för de e ingen som sagt de på snart 3 år ja varit här och ja tänker att ja vet inte om ja vågar ta hit folk ändå fast ja vill det för att folk kan bli rädda när dom får se hur min vardag här är med allt konstigt folk.

Ja e typ den enda på detta ställe som gör grejer ja har fina diplom fråk en utbildning som förändra hela mitt liv, ja har praktik som ja åker till 3 dagar i veckan i sommras pendla ja till malmö till praltik varje dag. Ja kommer ihåg när ja börja på hassela ja gick upp kl 6 varje morgon och kom hem vid 18.30-19 Tiden varje dag och ja kriga igenom mej det utan att klaga.

Ja försöker att ha fastq rutiner och struktur i min vardag för att fixa dagarna och ja blir stressad och de blir kaos när saker o ting bryter grejer på shemat då blir hela min värld upp o ner.

men men ja kolla på en intressant dokumentär igår på 2an ja hatar adhd de handlar om barn med adhd från danmark man får följa med i deras vardag med familj i skolan mm mycket intressant ja kände igen mej och ja även såg vissa grejer med endel barn på mitt jobb som har adhd nä nu vet ja inte vad ja skriver om ha de bäst  alla 

Presentation

Halv galen tjej som lever i 300 km.
En blogg om vardagen med en hjärna som har ADHD

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards