Direktlänk till inlägg 7 april 2014

var länge sen nu

Av Trotzig - 7 april 2014 17:16

Ja har inte skrivit på länge ja har varit på väg många gånger men kommer alltid nått i mellan men men nu har ja tagit med surflattan till jobb så nu sitter ja på bojjers o tar en kaffe och passar på att skriva lite.

De har hänt massor den bästa nyheterna är att ja hade soc möte för 2 veckor sen typ och ja fick reda på att ja ska FLYTTA hem till Hörby äntligen den dagen har ja väntat på i 3 år nu dom håller på att fixa 2 träningslägenheter och ena e min så ja kommer att börja min utsluss så fort den e klar ja e så glad som ja längtat på detta och ja e så nyfiken på hur den ser ut och allt.

Ja trodde inte dom skulle komma med detta efter 3 år på hemmet så har ja inte haft så mycket hopp om att detta skulle komma.

Men ja behöver komma vidare i mitt liv ja behöver nya utmaningar och nya mål.

Jag har ju en bra fördel att min gamla soc e chef för hemmaplan lösningar så ja kommer få de kanon bra hon vet vad ja behöver ha för stöd och allt och ja kommer ha mer stöd och hjälp än vad ja nästan fått på 3 år känns de som .

Jag har bara i skallen just nu ja undrar hur den kommer se ut när de e klart jaq har varit utanför och kollat in lite och ja snacka med soc igår och dom ska lägga nytt golv denna veckan så efter påsk någon gång blir det och de känns som 100år till påsk .....men men ja får anstränga mej och ha tålamod och släppa allt och lita på soc och alla inblandade och ja har ju satans ADHD men ja försöker släppa på mitt kontrollbehov och lita på dom ...

Jag har ju som alla vet ADHD som gör min värld upp och ner ibland bland så har ja dagar då allt ja tar i bara går sönder ....

Jag har medicin och ja tror ja hittat min dos nu rätt dos ja har ju både conserta och Ritalin .

Ja vill helst klara av att leva mitt lov utan massa medicin men ja har inser att ja utan medicin är ingen bra kombination...

Men ja har tagit bort några medicin tider och efter ja och läkarn vart ovänner så nu efter några veckor så fattar ja att ja ska lita på han för de vart bra när allt börja fungera igen.

Jag trivs kanon på min praktik dom kidsen gör mina dagar dom ger mej så mycket kärlek ja gör allt för dom .

Ja försöker vara deras vann och leka med dom när ingen annan vill leka med dom , ja e pysseltant när dom vill pyssla , jag pratar med dom när ingen annan finns där och ja lyssnar på dom och ja frågar säkert dumma frågor när ja inte hänger med dom kursen har lärt mej allt om data spel till ipads till dinosaurier mm.....

Ja lär mej alltid nått nytt varje dag och ja har kommit på vad mitt dröm jobb är de är att jobba på fritids och helst med barn med särskilda behov som ADHD ,add,asperiger mm 

Nä nu springer tiden iväg som alltid ja tror ja har all tid i världen men så går tiden så fort typiskt mej nu måste ja springa till bussen och ja tänkte faktist organisera upp denna blogg och skriva en del om mitt lov i en ADHD värld  ha de bäst alla puss 

 
 
Ingen bild

Marie

9 april 2014 22:47

Kul att läsa!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trotzig - 9 februari 2015 19:31


Ja då var de måndag igen, ny vecka och nya utmaningar. Jag har fått svar från kommunen om att plugga på distans i sthlm. Dom gav mej avslag på den. Dom har tydligen inte fått pengar till studier utanför kommunen än. Men dom trodde att dom skulle få...

Av Trotzig - 22 januari 2015 10:02


Hej var ett tag sen ja skrev . Som vanligt så kommer massa annat i vägen när ja varit på väg att skriva lite . Men men de har hänt en massa grejer . Jag fick reda på innan jul när ja trodde de var min sista dag på fritids så fick ja en glad överaskn...

Av Trotzig - 30 oktober 2014 15:04

jag glömmer bort att uppdatera bloggen i vanlig ordning så har jag varit på väg att skriva men så kommer de nått annat i vägen.... Men men de har hänt lite sen sist. Jag har haft min familj på besök och vi hade så mysigt vi umgicks och så var vi med ...

Av Trotzig - 11 augusti 2014 20:11

Jag börja jobba förra veckan de e slut på slappedagar nu e det tbx till rutiner och struktur igen och förra veckan var lite små seg efter 4 v semester då ja typ har bott i min solstol hela dagarna . Jag har varit lite nervös hur de kommer bli i höst ...

Av Trotzig - 1 augusti 2014 12:55

Jag var igår med träffpunkten på allsången i Trollsjön Eslöv och de var bröderna Rongedal vi hade picknick och hade det mysigt och ja fick ett program av en Vänn där och så när de var utlottning på nr på allsångshäftet så var de mitt nr ja höll på a...

Presentation

Halv galen tjej som lever i 300 km.
En blogg om vardagen med en hjärna som har ADHD

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards