Alla inlägg under augusti 2014

Av Trotzig - 11 augusti 2014 20:11

Jag börja jobba förra veckan de e slut på slappedagar nu e det tbx till rutiner och struktur igen och förra veckan var lite små seg efter 4 v semester då ja typ har bott i min solstol hela dagarna . Jag har varit lite nervös hur de kommer bli i höst och ja har funderat sönder hela skallen som vanligt ... Men idag fick ja en överraskning Pelle kom med nya schemat. Och ja e riktigt nöjd. De blir en utmaning för mej. Ja har ju jobbat 3 dagar i veckan nu kommer ja jobba 4 dagar i veckan. Jag ska va på kotten och barret 2 dagar i veckan med 1-3 åringarna. Och ja kommer va 2 dagar på fritid och de ska bli kul. Blir lite förändringar jag ska va rastvakt och va med i f-klassen och ha tema så de blir lite nytt men ja ser fram emot det. Jag behöver lite utmaningar för att kunna hålla mej på vägen. Och största utmaningen blir nog att byta blöja jag e ju ingen stjärna på det direkt.... Jag e lite nervös att va med dom små ja kan ju inte spela bandy typ med dom el leka som ja gör med dom äldre. Jag vet inte riktigt hur dom små fungerar vad dom klarar av typ men ja lär mej säkert under tiden. Ja e glad att ja e kvar på fritids oxå för dom barnen ger mej så mycket kärlek och dom gör mina dagar. Jag e så glad att dom finns i mitt liv ja lär mej en massa av dom varje dag. Idag fick ja bästa kommentaren av en 10 åring jossan när ja blir lika stor som du så vill ja vara som du e ! Och ja vart så varm i hjärtat av att höra det. Jag försöker ju vara deras Vänn som alltid finns för dom. Jag vill inte va nå tradig fröken som e arg och skäller på dom ja försöker vara en rolig fröken som leker med dom och jag sitter och ritar med dom ja gör allt med dom. Jag e deras Vänn som pratar med dom när ingen annan finns. Jag kommer ha koll på dom till dom blivit 18 år minst haha . Jag vill ju helst veta i förväg hur mina dagar ska se ut för ja har ju adhd och ja behöver få in i skallen nya rutiner och strukturer de går inte att komma 1 dag innan för då kraschar min värld ihop. Ja behöver lite tid att komma in i allt nytt. Jag har mina svårigheter som vänder upp o ner på min värld ibland och ja inser att de kommer sånna dagar då allt bara e piss. Ibland har ja dagar då allt ja rör vid tar i går sönder och ingenting fungerar och hela min värld rasar. Ja blir förvirrad . Jag vet inte vilket ben ja ska stå på ibland. Och ja blir helvetet på jorden när min värld rasar och ja e sjukt glad att folk som e nära vänner finns kvar även när ja har mina dåliga dagar. Jag försöker lära mej av mina misstag och inte göra om dom 100 gånger. Jag försöker ha olika planer på hur ja ska hantera saker och ting när de kraschar. Jag kollar på 10 kanske samtidig för ja glömt bort vilket program ja kollar på innan de vart reklam... Jag försöker leva ett liv ja aldrig klarat av innan. Jag har bott på ett hem i 3 år och 3 mån och gått i min lilla värld där. Jag har aldrig brytt mej om att laga mat och sånt jag låste in mej på mitt rum och prata med mej själv typ. Nu har ja varit ute i frihet 2 mån i min fina lgh jag fixar o donar och håller på med min rabbat och trädgård och trivs med det. Jag e inte van vid att bo i lgh och va drogfri och nykter. Jag har varit nykter o drogfri i 3 år och ja försöker förstå mej på det vanliga livet och de går rätt bra. Jag har mitt dröm liv som ja drömt om ja har allt ja velat ha idag. Visst de e tufft ibland men ja har kramp hållt mej kvar när ja fallit och tagit mej upp igen. Jag har världens bästa stöd jag har bästa boendestöd flera gånger om dagen och ja har hemsjukvården jag har folk som hjälper mej och ja vet inte vad ja skulle göra utan dom. Jag har Hassela som förändrat hela mitt liv. Jag har livsglädje idag jag e sjukt stolt över mej själv att ja kommit så här långt för ja Losa allt för 3 år sen när ja hamna på hemmet. Jag vill visa alla att ja kan. Jag saknad hemmet ibland de var min trygghet och ja saknar personalen mest. Jag vill att dom kommer hem till mej och ser hur ja lever mitt liv nu för utan dom så skulle ja inte vara här ja e idag. Nä nu måste ja tvätta ha de bäst alla

Nästa veckas schema

Mitt nya schema

Av Trotzig - 1 augusti 2014 12:55

Jag var igår med träffpunkten på allsången i Trollsjön Eslöv och de var bröderna Rongedal vi hade picknick och hade det mysigt och ja fick ett program av en Vänn där och så när de var utlottning på nr på allsångshäftet så var de mitt nr ja höll på att få en hjärtinfarkt och nervöst så gick ja upp på scen och första pris en grill för över 1000kr så nu har ja en stoooor grill så de e ju perfekt eftersom ja bjudit hem länken på söndag på korv och tårta så nu har ja min lilla lila grill som e pytteliten mot den andra grillen vilken kväll de var asså ja var så glad och vi hade det så trevligt vi sjöng och ja träffa på hemmet var kul o se dom och så träffa ja på L och de var kul och se han de har hänt lite sen vi gjorde slut och han kände bröderna Rongedal så jag fick ett kort på dom en perfekt dag med grill och mys hos leffe och sen allsången.. Idag så blir man 1 år äldre 31 år haha men ja känner mej som 20 . Jag och Marie har gjort tårtor till söndag och så var vi på möte med soc om att cilla ska bli min kp på utsidan och de känns bra att hon blir de.hon har haft mej sen dag 1 på hemmet och vi har haft våra bråk vi har rykt ihop så vi nästan har slagits men hon har alltid stått kvar. Hon har funnits där när min värld rasar samman. Hon känner mej bäst av alla de e hon och Marie och Kirsten som känner mej bäst. Jag försöker få soc att dom ska godkänna att ja får ha djur i lgh min dröm e att ja ska ha en hund från hundstallet jag har hittat en jätte fin hund en Jack Russel tror ja skulle må bra av sällskap el en liten katt men helst en hund. Ja fick pressent av mamma o pappa 1000kr till en hund el katt ? ja mår toppen och ja njuter av livet ja har gjort fint i rabbaten 2 palmer och 2 liljor e planterade och så har ja 2 bromelia blommor ja tror ja slagit mej i huvet ja har aldrig brytt mej om att ha fint hemma el planterat nå blommor nu så e ja så nöjd av att de e fint här hemma och vem vet de kanske e för ja blivit 30 år och vuxen . Jag har ju min adhd som stökar till det ibland ja har aldrig haft ro att sitta still el att plantera el rensa i rabbaten de brukar bli halvdant för ja tappar motivationen mitt i allt men denna gången kors i taket så har ja fått grejer gjort . Jag tycker de e jobbigt på kvällarna o nätterna av att de e tomt i lgh ja e så vann vid att ha folk runt mej hela tiden och folk som kollar till mej minst 2 gånger per natt. Ja får panik ibland av att ja tänker för mycket ja vaknar flera gånger per natt i panik av att ja tror de ska börja brinna el att de ska åska och slå ner i huset massa sånt och ja får spel på att varenda gång en traktor el lastbil el buss kör förbi så hackar antennen och de e skit störigt ja får dampanfall på det..... Dom glömde ju att sätta in antennuttag i lgh när dom gjorde den men ja har sagt till soc om det för ja har boxer och kanaler ja betalar för och ja kan inte se nån kanal utan att de hackar.... Nä nu ska ja sätta mej på trappan och dricka kaffe och njuta av min fina trädgård så ha de bäst alla och kom gärna förbi om ni e i Hörby

Bromelia

Bromelia

Mina fina liljor

1 tårtan

Andra tårtan

Grillen ja vann

Jag och bröderna Rongedal

Presentation

Halv galen tjej som lever i 300 km.
En blogg om vardagen med en hjärna som har ADHD

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards