Direktlänk till inlägg 30 oktober 2014

Var ett tag sen jag skrev här

Av Trotzig - 30 oktober 2014 15:04

jag glömmer bort att uppdatera bloggen i vanlig ordning så har jag varit på väg att skriva men så kommer de nått annat i vägen.... Men men de har hänt lite sen sist. Jag har haft min familj på besök och vi hade så mysigt vi umgicks och så var vi med Marie i Köpenhamn. Mamma o farsan har aldrig åkt över bron så de var en rolig dag. Vi shopa lite och så var vi en sväng inne i Christiania. Jag e så sjukt stolt över mej själv att jag gick där bland allt folk som var påverkade och satt med jointar. Jag koppla bort de helt, jag gick i min egna lilla värld och njöt av de fina vädret och att jag gick där med min mamma , pappa, Tyra och Marie. Jag fick inte ett enda sug av att va där inne. Jag råka få all rök i näsan när vi gick och min reaktion var fy fan va äckligt de lukta. Fy jag fick avsmak av droger. Så jag tror den turen bara stärkte mej jag känner att jag tog rätt beslut för över 3 år sen. Jag hade en super trevlig helg med min familj och jag saknar dom otroligt mycket.
De e massa grejer som hänt känns de som.... Jag har fått en sisus konsulent nu som ska hjälpa mej hitta en ny praktik som ska leda till jobb. Jag får inte va kvar där jag e idag pga att jag inte har nå utb och fk vägrar låta mej plugga när jag får bidrag från dom. Dom tycker att om jag ska börja plugga så måste jag klara mej på CSN och de vägrar jag då jag redan har en massa i skuld ditt. Syns men men så är det . Jag har precis börjat träffa han och jag har gett han 2 förslag som jag hoppas han kan ge nå besked om på måndag då vi ska träffas igen...... Jag vill jobba med barn o ungdomar helst på fritids. Men vi får se hur de. Blir.....
Jag försöker att ha fint hemma och jag gör inte så mycket på min fritid... Jag har börjat jobba 50% nu och de går bra. Jag lär mej en massa varje dag på jobbet och dom ungarna gör mina dagar. Dom ger mej så mycket kärlek. Jag börjar få lite ont i magen av att jag måste lämna dom i dec?
Nog om det i söndags så vart jag vald till ordförande i länken Hörby. Och jag var jätte nervös. Jag e lite rädd men de kommer nog gå bra. Jag tror jag växer in i rollen mer o mer för varje dag. Jag e rätt stolt över mej själv att jag kommit hit ja e idag. Om jag ska va ärlig så trodde jag inte att detta skulle hända. Jag har känt att sista halvåret så känns de som om jag e i mitt livs bästa form. Allt flyter på som de ska förutom att jag inte får va kvar på jobbet. Men annars så går allt kanon , jag trivs i mitt hem med min lilla katt och jag har boendestöd och hemsjukvården och jag e nöjd. Jag har fått en sån pipande doset som piper ända tills jag häller tabletterna i handen rätt smart. Och de fungerar kanon och jag har tagit ytterligare ett steg i rätt riktning där målet e att jag ska klara av allt på egen hand. Jag vet att de kommer ta tid de går inte på några veckor el månader. De tog mej liter mer än 3 år och 6 mån att komma hit jag e idag. Jag vet att jag behöver ha folk som påminde mej om saker och jag behovet stöd i min vardag de kommer jag nog alltid behöva ha. Men målet är att jag ska bli så självständig som möjligt. Och jag tar det i min takt. De får ta den tid de tar...... De var vell allt för idag jag lovar jag ska bli bättre på att uppdatera bloggen

Tyra o pappa

Familjen

Lunch i Köpenhamn

Jag i Christiania

Bron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Trotzig - 9 februari 2015 19:31


Ja då var de måndag igen, ny vecka och nya utmaningar. Jag har fått svar från kommunen om att plugga på distans i sthlm. Dom gav mej avslag på den. Dom har tydligen inte fått pengar till studier utanför kommunen än. Men dom trodde att dom skulle få...

Av Trotzig - 22 januari 2015 10:02


Hej var ett tag sen ja skrev . Som vanligt så kommer massa annat i vägen när ja varit på väg att skriva lite . Men men de har hänt en massa grejer . Jag fick reda på innan jul när ja trodde de var min sista dag på fritids så fick ja en glad överaskn...

Av Trotzig - 11 augusti 2014 20:11

Jag börja jobba förra veckan de e slut på slappedagar nu e det tbx till rutiner och struktur igen och förra veckan var lite små seg efter 4 v semester då ja typ har bott i min solstol hela dagarna . Jag har varit lite nervös hur de kommer bli i höst ...

Av Trotzig - 1 augusti 2014 12:55

Jag var igår med träffpunkten på allsången i Trollsjön Eslöv och de var bröderna Rongedal vi hade picknick och hade det mysigt och ja fick ett program av en Vänn där och så när de var utlottning på nr på allsångshäftet så var de mitt nr ja höll på a...

Av Trotzig - 24 juli 2014 20:48

Jag har haft nästan 3 veckor ihop med familjen. De har varit dom bästa 3 veckorna på länge ja mått så kanon bra. Ja har nästan vant mej med att ha mamma och Tyra nära mej och idag så åkte dom ifrån mej hem till Sthlm igen och de känns tomt här i lgh....

Presentation

Halv galen tjej som lever i 300 km.
En blogg om vardagen med en hjärna som har ADHD

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards