Alla inlägg under juli 2014

Av Trotzig - 24 juli 2014 20:48

Jag har haft nästan 3 veckor ihop med familjen. De har varit dom bästa 3 veckorna på länge ja mått så kanon bra. Ja har nästan vant mej med att ha mamma och Tyra nära mej och idag så åkte dom ifrån mej hem till Sthlm igen och de känns tomt här i lgh. Tack mamma för domma dagarna ?? Jag har dammsugit och städat lgh och sitter i soffan nu och kollar på tv och vet knappt vilken kanal ja ska kolla på... Väntar på hemsjukvården ska komma dom ska va här 20.00 men de är alltid sena dom kommer vell snart sen ska ja gå en kvällspromenad som ja gått med Tyra varje kväll. Ja har semester nästa vecka med och ja får passa på att sola i min nya solstol och ja har börjat läsa böcker e ingen bokläsare direkt men ja vet e fan vad som hänt ja e inne på min 3 e bok på 3 veckor ja har inte läst så mycket i hela mitt liv...... Ja har ju adhd och ja e inte den som ligger och solar en hel dag ja blir rastlös och får spring i benen och de kryper i hela kroppen på mej. Jag kan va på stranden en hel dag men då badar ja mest av tiden och ja gillar att hålla på med nått under tiden. Nu har ja läst en bok när ja solat och kors i taket de har varit en bra sysselsättning. Jag ska sova själv i lgh var länge sen så ja ska ladda ner nå film som ja kan somna till. Imorgon e det fredag och boendestöd väcker mej kl 08 och sen ska ja till träffpunkten och äta lunch nähe nu kom hemsjukvården så nu ska ja ta medicin och gå en promenad och sen kolla på film ha de bäst

Mina tomater ?

Citronkakan ja baka igår ?

Min Tyra

Av Trotzig - 20 juli 2014 19:25

Fint väder ute och ja och mamma har varit på länken och så har vi fixat o donat med gardiner mm de e så fint här hemma nu och ja njuter av att ha semester och att umgås med bästa mamman i hela världen och Tyra ? idag så har vi premiär grillat hamburgare på min nya fina grill ja e så lycklig . Mamma e här till onsdag och ja ska njuta av varje minut . Jag har fått en solstol som ja nog kommer sitta i hela semestern i min lilla trädgård och njuta av lugnet nä nu ska vi ha mys med chips och dipp som ja fick av min kära stora syster puss på er

Av Trotzig - 18 juli 2014 14:59

Hej var ett tag sen som vanligt så har ja varit på väg typ 150 gånger att skriva på bloggen men tiden går otroligt fort ibland och ja glömmer bort och kommer på vid 23 tiden att fan nu glömde ja igen får göra det imorgon ..... Men men de har hänt massor sen ja skrev sist ja har äntligen blivit utskriven från hemmet och ja har varit fri nu i 3 veckor allt har gått bra ja har äntligen fått lite ordning på alla grejer .... Mamma och farsan kom ner och vi var i lgh 5 dagar och de har varit Hörby marknad årets höjdpunkt. De var tyvär lite dåligt väder men de var trevligt ändå ja stod på onsdagen i vårat lotteri stånd med länken . Nu har ja semester och e i Sthlm varit här i 2 veckor och haft de helt underbart Nice väder och umgåts med familjen . De känns fortfarande jätte konstigt att va utskriven från hemmet . Ja har varit där 24tim om dygnet 7 dagar i veckan i 3 år och 3 mån där hade ja min trygghet och mitt rum vart min frizon min Borg ! Ja hade folk 24 Tim om dygnet runt mej och personalen kolla till 2-3 gånger per natt och ja var rädd och ja var orolig när ja skulle flytta helt till min lgh ja har varit ensam 1 natt i lgh sen så kom familjen ner och nu e ja i Sthlm och mamma åker med mej ner och stannar några dagar så ja har inte hunnit känna av så mycket. Men de känns bra och ja vart fett glad av att min kp Kirsten kom tbx synd bara att de var när ja hade min sista vecka på hemmet och ja har saknat henne och ja ville berätta allt på en gång allt som hänt men tiden räckte inte riktigt till det men om du läser detta så får du gärna ringa nån dag då du jobbar och du får gärna komma på en kopp kaffe ? ja tänkte passa på och lägga ut lite bilder så ni får se hur mitt hem ser ut och ja ska bli bättre att blogga om min vardag som fri och om min vardag med en skalle som har adhd ha de bäst alla ??

Sovrum

Sovrum

Sovrum

Vardagsrum

Vardagsrum

Vardagsrum

Hall

Presentation

Halv galen tjej som lever i 300 km.
En blogg om vardagen med en hjärna som har ADHD

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards